maanantai 1. helmikuuta 2010

Ah, turhamaisuus ja turhamaiset ongelmat!

On syytä säännöllisesti kehittää itselleen elämää suurempia ongelmia hyvinkin yksinkertaisista asioista, ja minä olen nyt ansiokkaasti sellaisen itselleni kehittänyt. Minulla on nimittäin hajuvesiongelma.

Minä rakastan erilaisia tuoksuja - muitakin kuin pullossa myytäviä - ja muistan monet tapahtumat siitä, miltä silloin on tuoksunut: sitruunaisesta käsirasvasta tulee mieleen entinen mummolani, YSL:n Baby Doll -hajuvedestä ylioppilasjuhlapäiväni, tietystä sampoomerkistä entinen poikaystävä... Menen nenä edellä joka paikkaan. Ja minulla on pahe: hajuvedet. Viekää minulta vaikka kaikki meikit (okei, Sensain 38 -ripsariin ei saa koskea), mutta antakaa minun pitää hajuveteni!

Meikkaamisen aloitin vasta yläasteen loppuvaiheessa, mutta ensimmäinen oikean hajuveden sain jo 13-vuotiaana, Kyseessä oli Lancomen Tresor, jota ukillani oli tapana tuoda tax free -tuliaisena niin minulle, äidilleni kuin mummollenikin. Ehkä Tresor nyt ei aivan ole yläasteikäisen juttu, mutta vältyinpähän ainakin niiltä kaikkein pahimmilta halppistuoksuilta, joita luokkakaverini suihkuttelivat itseensä. Niiden tuoksu oli suorastaan... Lamaannuttava. Kuin kärpäsmyrkyllä.

Sittemmin olen päättänyt itse omista hajuvesiostoksistani, ja juuri tähän liittyy tämän hetken suurin ongelmani. Ostin alkusyksystä pienen pullon
Ralp Laurenin Romancea, josta tulikin heti suosikkiarkituoksuni.


Nyt Romance-pullo on kuitenkin loppumaisillaan, enkä tiedä, pitäisikö minun ensimmäisen kerran elämässäni ostaa toinen pullo samaa tuoksua vai kenties kokeilla jotain uutta. Makuni hajuvesien suhteen voi ehkä päätellä tästä:








Kaikki nämä ovat olleet minulla jossain vaiheessa aktiivisessa käytössä, osa on vielä nytkin. Tosin ihan jokapäiväiseen käyttöön näistä kaikista ei ole. Valentinon Rock'n Rose on ehdottomasti iltatuoksu. Stella McCartneyn Stellaakaan en ihan kaikissa tilanteissa voisi kuvitella käyttäväni, ja sama koskee myös Escadan Magnetismia. Burberry Brit Sheer on helppo arkituoksu, samoin jo aiemmin mainitsemani Romance ja YSL:n Young Sexy Lovely. Baby Doll on vähän rajoilla: toimii arkenakin, mutta en kyllä laittaisi esimerkiksi luennolle - luulen sen voivan aiheuttaa joillekin pieninäkin annoksina päänsärkyä. Muutenkin peräänkuuluttaisin ihmisiltä järkeä hajuvesien suihkuttelun kanssa - ei sitä Opiumia tarvitse litratolkulla päälleen läträtä, vähempikin riittää aiheuttamaan migreenin.

Hutejakin on tullut tehtyä. Olin jo kauemman aikaa käynyt tuoksuttelemassa
Calvin Kleinin Euphoriaa, ja hieman ennen joulua ostinkin pullon omakseni. Mutta ei, tuoksu ei vain jotenkin sovi minulle. Sama koskee Hugo Bossin
Femme L`Eau Fraiche -tuoksua, jonka aikoinaan ostin pitkällisen harkinnan jälkeen. Jokin siinäkin vain mättää, minä ja Femme L`Eau Fraiche emme vain yksinkertaisesti sovi yhteen.


Olen käynyt jo nuuskimassa lukuisia tuoksuja etsiessäni seuraajaa Romancelle, mutta en oikeastaan ole edistynyt paljoakaan. Marc Jacobsin Lola on toistaiseksi kolahtanut minuun parhaiten:



"Lola on Marc Jacobsin uusin tuoksu, hänen henkilökohtainen luomuksensa. Tuoksu on hänen näkemyksensä naisellisuudesta ja seksikkyydestä - rohkea ja nerokas luovuuden riemuvoitto, johon kykenee vain Marc Jacobs.
Tuoksu on hieman flirttaileva ja siinä on annos leikkimielisyyttä. Lola on vastustamattoman puoleensavetävä, houkuttelevan lämmin kukkaistuoksu, jonka huumaavat tuoksuvivahteet kietoutuvat iholle aistilliseksi kokonaisuudeksi. Vaaleanpunaisen pionin tuoksu kulkee läpi koko tuoksun. "
(http://www.upea.fi)

Jatkan etsintöjä. Ehken sitten kuitenkaan kaipaa mitään uutta vaan ostan uuden pullon rakasta Romancea - ja toivon, etten kyllästy.

P.S. Anteeksi kummalliset fonttikoonvaihtelut - en taas vain yksinkertaisesti osaa :D


(Kaikki kuvat: http://www.fragrantica.com)

2 kommenttia:

  1. Hei Sue-Ellen! Kavin nuuhkimassa Lolaa lentokentalla ja hyvalta tuoksui :)

    VastaaPoista
  2. Mie kävin useamman kerran sitä Lolaa nuuskimassa, mutta Romance lopulta mukaan tarttui. Olen koukussa hajuveteen :)

    VastaaPoista